onsdag 18 november 2009

2010 träholkarnas revanch?

De gamla klassikern hänger inte med längre, 22:a klassen kommer att delas upp i modern och klassik.
Blir det tredje raka för Hummingbird 2010 så blir det säkert ett krav!

Vill påminna om min lilla utmaning inför 2008
Nu blev det inte fullt så bra men 2009 var samtliga Tigrar på pallen och dessutom i topp.
Ett minne har jag från Saltis 2008 och det var i första seglingen på lördagen, samtliga Tigrar rundade i topp (1, 2, 3)en härlig känsla. Tyvärr så kroknade vinden så vi fick inte briljera, men bra är de i lättvind.
Det räcker inte längre med 12 träholkar för att slå en Tiger, det måste nog vara minst 24 st.

Tänk att denna sågade konstruktion är så bra! Första gången en plast 22:a vann pokalen så var det naturligtvis en Tiger och dessutom med vattenburen värmare ombord.
Hur bra är då en Tiger, svårt att svara på men jag skulle vilja beskriva den som hopplöst bra.

2010 blir året då rullgardinen går ner för klassikerna.

Eller!


Sen jag startade denna sida har inte en träholk vunnit X-pokalen, bara plast och av märket Tiger.

Liss-Gun

1 kommentar:

Niklas sa...

Hi hi.....

Känner att jag måste försvara lite träholk här.

Någonstans i minnet, kan det varit -00 som hela 22-flottan, trä som plast (3 tigrar), fick smisk på kryssaren av en vacker furubåt byggd redan före regelrevideringen -35. (Läs Liss-Gun)
Det var nog bara i ngt enstaka race som en tiger pressade sig före henne det året. ;)

Wooden boats! Still going strong!